Galios kėlimas - bendra informacija

       

             Kaip jau pastebėjote - mano siūlomų paslaugų sąraše yra  taip vadinamas variklių valdymo kompiuterių (ECU) "chiptiuningas" ,
Šiaip tai, iš principo, toks dalykas jau turėtų vadintis "remapingu" arba lietuviškai planų (map) perrašymu ,kadangi pats išsireiškimas "chiptuning" jau neatitinka tikrovės. Tikrasis 'chiptiuningas' buvo dar tais laikais,kai meistrai ,neturėdami specialios įrangos, užsiiminėdavo ( kai kas tuo užsiima ir dabar) atminties mikroschemą ( angliškai - 'chip') išlitavimu  iš variklio valdymo kompiuterio ir perrašius duomenis įlituodavo  ją atgal. Šiais laikais man to nebereikia - turiu specialiai GM koncerno automobiliams skirtą dylerinę įrangą, kuri leidžia visas variklio kompiuterio perrašymo operacijas atlikti per OBD t.y. diagnostinę jungtį. Tad man nereikia atlikinėti jokių invazijų į jūsų automoblio kompiuterį - automatiškai išlieka gamyklinis tokio kompiuterio patikimumas.

Mano stiprioji pusė yra visi OPEL automobiliuose naudojami kompiuteriai, taip pat ir senieji PSG16 kompiuteriai, kurių daugelis net ir žinomų firmų neapsiima perprogramuoti. Šiuos kompiuterius turi OPEL/VAUXHALL,SAAB markės automobiliai, kuriuose stovi varikliai Y20DTH (2.0DTI) ir Y22DTR (2.2DTI) .Pagrindinė priežastis kodėl niekas neprogramuoja šių komputerių - tai specifinės įrangos būtinybė, be kurios išsiversti kol kas neįmanoma.                                                                            

Niekas nenori investuoti į brangią įrangą dėl kelių automobilių . Prie viso šio dar reikia ir žinių kaip atlikti patį perprogramavimo procesą, nes elementarių žinių čia jau nebeužtenka. Kadangi aš naudoju GM automobliams skirtą  TECH2 prietaisą tai  ko gero esu vienas iš nedaugelio , kuris gali atlikti tiek šių variklių kompiuterių perprogramavimą , tiek patį remapingą.

Taip pat remapinu ir kitus dyzelinius variklius su turbinomis, kuriuose stovi BOSCH firmos variklių valdymo kompiuteriai.

Visus darbus ( tiek programavimo tiek kompiuterių perrašymo ) atlieku pats - t.y. nededu jokių iš ebay siųstų neaiškios kilmės failų. Koreguoju tik jūsų automobiliui skirtus failus ir tiksliai žinau kur ką pakeičiau ir kodėl :)  Kiekvienu atveju yra programuojamas konkretaus automobilio kompiuterio failas, kurio autentiškumą tikrinu OPEL automobilių duomenų bazėje pagal VIN numerį. Taigi atkrinta tikimybė ,kad į jūsų automobilį bus įrašytas nevisiškai korektiškas failas ar kokia sena softo versija.Esant naujausiai softo versijai visada naudoju tik ją , todėl tokiais atvejais jūs išlošiate dvigubai - įvyksta ECU programinės įrangos atnaujinimas  ir šios naujausios versijos  programos koregavimas vienu kartu. Kiekvieno programavimo metu yra atsižvelgiama į konkretaus automobilio variklio sistemos būseną. Tam yra daroma detali variklio parametrų diagnostika realiomis važiavimo sąlygomis. Programavimas yra daromas įsitikinus, kad visos sistemos yra tvarkingos ( EGR, turbina,oro srauto matuoklė,kuro siurblys, purkštukai ir pan.) . Kiekviena perdaryta kompiuterio programa yra individualizuota konkrečiam automobiliui pagal diagnostikos metu gautus duomenis. Todėl esant poreikiui , galiu atsižvelgti į jūsų pageidavimus ir koreguoti parametrus norime linkme .

Kadangi su valdymo kompiuteriu galima daryti bet ką - tiek labai gerai tiek labai blogai , tai pabandysiu paaiškinti eiliniam vairuotojui suprantama kalba kaip pakeičiami ECU parametrai . Iš karto užbėgu už akių ir pasakau, kad turiu tam tikras programavimo nuostatas ir viena iš jų yra - nekeisti nieko ką padarė gamintojas nominalioje parametrų zonoje. T.y. neprogramuoju tos srities kuri atsakinga už nominalius variklio parametrus. O tai reiškia ,kad  iki tam tikros akseleratoriaus paspaudimo padėties automobilis būna praktiškai toks pats kaip iki programavimo , o galios prieaugis pasijaučia tik galutiniame akseleratoriaus darbo diapozone. Kad būtų suprantamiau apie ką eina kalba , pasitelksiu  žemiau pateiktas skales.


Viršutinė skalė yra po galios didinimo ,apatinė yra iki didinimo. Raudona spalva pažymėtas akseleratoriaus paspaudimas procentais , žalia spalva pažymėtas variklio galingumas AG
Bet gal prieš pradedant gilintis i tolimesnius niuansus , paaiškinsiu iš kur atsiranda tie papildomi KW ir NM. Kaip bebūtų keista  - šioje vietoje nėra jokios intrigos ar kažkokių paslapčių. Papildomas galingumas atsiranda  iš kuro kaip ir turėtų būti naudojantis fizikos dėsniais. Taigi - kuo daugiau paduodame kuro į variklį , tuo jis išduoda didesnę galią.  Kuro dozavimui naudojame akseleratorių - kuo daugiau mes jį spaudžiame tuo daugiau "pilame" kuro į variklio cilindrus ,tuo geriau mašina traukia.  Iš čia išplaukia labai paprasta išvada - norint išgauti daugiau galios iš variklio , reikia paduoti jam daugiau kuro. O norint paduoti jam daugiau kuro ,reikia jį atitinkamai perprogramuoti .  Tad grįžtam prie skalių ir bandom aiškintis kaip yra su tuo galios padidėjimu natūroje .
Sakykime turime variklį kurio galia yra 100 AG (apatinė skalė) ir norint šią galią išgauti ,reikia paspausti akseleratorių iki galo t.y. visu 100% ( raudona spalva ). Sakykime,kad po galios padidinimo turime 125 AG . Šiai galiai pasiekti reikia taip pat paspausti akseleratorių iki galo. Dabar sulyginame šias skales ir matome, kad po galios padidinimo ,paspaudus 80% akseleratoriaus turime tą patį galingumą (100AG) kaip iki galios padidinimo tik pirmu atveju mums reikėjo spausti iki galo o antru atveju užtenka spausti jau tik 80% . Vadinasi, po galios didinimo spausdami iki 80% akseleratoriaus pedalo , mes turime praktiškai tokį patį savo automobilį kaip ir anksčiau. Ir tik naudodami diapozoną nuo 80% iki 100% mes išnaudojame galios prieaugį. Tačiau tai nereiškia , kad taip daro visi programuotojai - kiekvienas turi savų "štampų" ir savo darbo principų . Todėl nereikėtų galvoti ,kad po skirtingų meistrų perprogramavimo visos mašinos pasidaro vienodai "čipuotos" . Yra daug ir įvairių būdų pasiekti norimą rezultatą - galima  padaryti protingai  o galima padaryti totalų chaosą. Darbo kokybė labai priklauso nuo programuotojo supratimo apie variklio darbo principus.
Darant perprogramavimą galios kėlimui , stengiuosi nedaryti maksimaliai įmanomų pakeitimų tam, kad be reikalo nesumažėtų variklio darbo resursas. Todėl po mano galios kėlimo "operacijos" važinėjant protingu režimu, varikliui jokių neigiamų pasekmių neatsiranda. Žinoma, jeigu pastoviai draguosite iki maksimalių variklio apsukų, dažnai spausite gazo pedalą "iki dugno" esant  žemoms variklio apsukoms ir tuo pačiu įjungus aukštą pavarą , tai padidės tikimybė atsirasti mechaniniams variklio ar sankabos sistemų gedimams. Šiaip tai patariu, padidinus variklio galią, nepiktnaudžiauti per dažnai pagerėjusia trauka ir nevaidinti "shumacherio" tada kai visiškai nėra prasmės. Važinėjant su protu - automobilis tarnaus tiek pat kaip ir iki galios pakėlimo.

Teorinis galingumo padidėjimas

Žemiua pateiktoje nuorodoje galime pažiūrėti jūsų automobilio teorinį galimą galios padidėjimą.Tai yra tik teoriniai parametrai. Realiomis sąlygomis galios padidėjimas gali būti didesnis ar mažesnis keliais procentais, tai priklauso nuo realios jūsų automobilio variklio agregatų būklės .

Duomenų bazė galios kėlimui

Praktinis pritaikymas

Šiais laikais variklio valdymo  kompiuterio perprogramavimas neapsiriboja vien tik galios didinimu. Gyvenimas privedė iki to, kad tenka spręsti ir kitas užduotis susijusias su variklio darbu. Patys populiariausi dalykai ,kurių reikia šių dienų vairuotojams būtų šie :

  • VARIKLIO SERVISINIO REŽIMO IŠJUNGIMAS  t.y tik apribojimų išjungimas  - visos indikacinės ir klaidų pranešimo sistemos veikia toliau. Kaip jau turbūt pastebėjote , įvykus kažkokiam variklio elemento sutrikimui , iš kart yra apribojama variklio  trauka  ir sūkiai. Labai dažnai tai būna smulkmena - pvz, solenoidų valdymo vakuuminės šlangutės įtrūkimas ar turbinos slėgio daviklio užsiteršimas. Bet dėl šios smulkmenos kartais gali tekti važiuoti vėžlio tempu kelis šimtus kilometrų , nors realiai nėra jokio pavojaus variklio darbui ( štai dėl ko prieš ilgesnę kelionę visada atsijungiu servisinį režimą )

  • MAKSIMALAUS GREIČIO APRIBOJIMAS . Aktualu transporto nuomos kompanijoms , kad klientai nelakstytų nesveikais greičiais :)

  • MAKSIMALAUS GREIČIO IR VARIKLIO APSUKŲ PAKĖLIMAS . Aktualu sportinėse varžybose dalyvaujančioms mašinoms .

  • ORO SRAUTO MATUOKLĖS IŠJUNGIMAS . Aktualu sportui skirtoms mašinoms arba sugedus oro srauto matuoklei ir norint sutaupyti pinigų naujos pirkimui

  • KLAIDŲ KODŲ ŠALINIMAS IŠ VALDYMO KOMPIUTERIO PROGRAMOS . Gana dažnai pasitaikantis reiškinys - visi davikliai veikia , tačiau variklio valdymo kompiuteris fiksuoja klaidą pvz. oro srauto matuoklės ( P0100 - open circuit  ar pan.)  ar kažkurio solenoido ( pvz. P1590 ). Tai nutinka tada kai kompiuterio viduje įvyksta elektrinis ar programinis gedimas.Tokiu atveju beliekia rinktis vieną variantą iš dviejų - arba keisti visą variklio valdymo bloką arba ,esant menkaverčiam gedimui ,šalinti klaidos kodą iš kompiuterio programos. Šis metodas yra žymiai pigesnis.

 


Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas