Opel AdBlue sistema yra įdiegta daugelyje modelių, atitinkančių Euro 6 emisijų standartus. Ši sistema padeda sumažinti azoto oksidų (NOx) emisijas, įpurškiant AdBlue (skystą karbamido tirpalą) į išmetimo sistemą, kur jis reaguoja su azoto oksidais, neutralizuodamas juos. Nors AdBlue sistema yra efektyvi kovojant su aplinkos tarša, ji gali sukelti įvairių problemų ir reikalauti specialaus aptarnavimo.
Pagrindiniai Opel AdBlue sistemos trūkumai ir aptarnavimo problemos:
- Kai kuriose Opel modeliuose gali atsirasti problemų užpildant AdBlue baką, nes užpildymo angos gali būti užsikimšusios arba pasitaiko sandarumo problemų.
- Jei naudojamas netinkamas AdBlue (pavyzdžiui, prastai pagamintas arba nesertifikuotas skystis), gali užsikimšti tiekimo vamzdeliai arba purkštukas.
- Susidėvėjęs AdBlue skysčio purkštukas gali sukelti neefektyvų NOx emisijų valdymą, ko pasekoje pradeda lysti įvairios klaidos, susijusios su šia sistema.
- Jei sistemos davikliai (pvz., lygio arba temperatūros jutikliai) pradeda kvailioti, tai sistema pradeda veikti netinkamai.
- AdBlue skystis užšąla žemiau -11°C, todėl, jei žiemą sistema nebus tinkamai prižiūrima arba naudojamas netinkamas skystis, jis greičiausiai užšals. Jei taip atsitiks, dažniausiai sugenda purkštukas.
Sprendimas: Naudoti žieminius AdBlue skysčius, kurių užšalimo temperatūra yra žemesnė (-25°C).
- Kai kuriuose modeliuose AdBlue bakas gali būti gana mažas, o tai reiškia, kad reikia dažniau užpildyti, kas gali kelti papildomų nepatogumų ir didinti eksploatavimo išlaidas.
Kaip lietuviai reaguoja, kai AdBlue sistema pradeda streikuoti?
Turbūt atsakymas jau aiškus: niekas pas mus nemėto po 1000 ar 1500 EUR'ų vėjais ir dažniausiai tiesiog išjungia šią sistemą pas programuotojus. Tad dabar pasižiūrėkime, kaip tai atrodo ir kas su kuo valgoma:
AdBlue sistemos išprogramavimas (dažnai vadinamas „AdBlue išjungimu“ arba „AdBlue sistemos apėjimu“) reiškia, kad automobilis nebevykdo AdBlue įpurškimo proceso, kuris padeda sumažinti azoto oksidų emisijas. AdBlue išprogramavimas NE NAUJAM (pabrėžiu - NE NAUJAM) yra racionalus sprendimas, turintis daug privalumų, tačiau yra ir niuansų, apie kuriuos taip pat pakalbėsime.
Privalumai:
- Nebereikia naudoti AdBlue skysčio, taigi išjungus šią sistemą susitaupo pinigėlių :)
- Nebereikia sukti galvos dėl būsimų purkštukų, NOx sensorių, bako, siurblio ir kitų komponentų gedimų, kurių kainos gali siekti ir 2000 EUR.
- Sutaupysite daug nervinių ląstelių, nes niekada ant skydelio nebematysite įspėjimų ir gąsdinimų apie tuoj tuoj užsiblokuosiantį automobilio užkūrimą. Šioje vietoje reikia pastebėti, kad taip bus tik tuo atveju, jei ši sistema bus išprogramuota korektiškai. Man dažnai pasitaiko, kad reikia iš naujo perprogramuoti kai kuriuos OPEL automobilius dėl tokių neužbaigtų darbų.
- Kai kurie vairuotojai teigia, kad po AdBlue sistemos išprogramavimo automobiliai veikia sklandžiau. Nors teoriškai tai variklio darbe neturėtų pagerėti, tokių atsiliepimų esu girdėjęs ne vieną.
"Tamsioji" šio reikalo pusė - ekologinė
AdBlue sistemos išjungimas gali padaryti automobilį nesuderinamu su Euro 6 emisijų standartais, todėl gali būti pažeidžiami aplinkosaugos reikalavimai. Bet galimybė yra tik teorinė, nes praktikoje inspektoriai, atliekantys azoto oksidų lygio patikrinimus (pvz., atliekant techninę apžiūrą), dažnai neturi įrangos, kad patikrintų AdBlue sistemos būklę ir padidėjusias emisijas.
Beje, išprogramuojant AdBlue sistemą, visada rekomenduoju neliesti DPF ir katalizatoriaus. Šie elementai dažniausiai veikia korektiškai, ir nėra prasmės jų operuoti profilaktiniais tikslais. Kai suges, tada bus galima galvoti apie jų problemas.
Grįžtant prie AdBlue, galima diskutuoti iki begalybės apie visus UŽ ir PRIEŠ, tačiau realybė tokia, kad bet kokia EKO sistema NE NAUJAM automobilio varikliui labiau kenkia nei padeda. Sutinku, kad su visiškai naujais automobiliais, viskas tikrai gerai. AdBlue sistema galbūt ir nepadeda, bet ir nelabai kenkia.
AdBlue sistemos išjungimas garantiniam automobiliui
Reiktų paminėti, kad AdBlue sistemos išprogramavimas garantiniam automobiliui gali reikšti, kad gamintojas atšauks garantiją, jeigu sužinos apie jos išjungimą. Šioje vietoje vairuotojui teks pamąstyti pačiam.
Apibendrinimas
Neagituoju nei vieno varianto – visa atsakomybė turi tekti tik jums patiems: jei yra laisvų pinigų, galite leisti juos į orą, o jei žinote, kur galite išleisti savo finansus naudingiau, tai programuojate lauk ir nesukate galvos dėl ateities. Blogiausiu atveju, viską atstatyti iki darbinės būsenos galima bet kada. Tai reiškia, kad tuos tūkstančius dar išleisti spėsite, jei kažkas nenumatyto atsitiks :).
Kaip ir kiekvienoje loterijoje – gal pasiseks, o gal ne. Nors šiai dienai statistika yra palanki – visi išlošia, t.y., sutaupo ir pasinaudoja pinigais savo reikmėms.
Visi klausimai forume - Viskas apie GM automobilių AdBlue sistemas - AMprotuning.com